Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Analýza modálního tlumení strojní součásti pomocí metody OMA
Sodomka, Tomáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Na jedné z prvních hodin studia na Ústavu mechaniky těles, mechatroniky a biomechaniky dostal autor této práce tři základní doporučení týkající se měření: 1) Neměřit! 2) Když už měřit, tak neopakovat měření!! 3) Když už opakovat měření, tak nesrovnávat!!! Nicméně tato práce směle porušuje všechny tři doporučení. V úvodní teoretické části stručně seznamuje s kmitáním tlumených soustav s více stupni volnosti a popisuje experimentální přístupy určování modálního tlumení soustav. Zároveň shrnuje přístup Provozní modální analýzy (OMA), vysvětluje princip metody FDD a představuje metodu EFDD (Vylepšená dekompozice ve frekvenční oblasti – Enhanced Frequency Domain Decomposition), která oproti původní metodě, umožňující určování vlastních tvarů a frekvencí, dovoluje určit i modální tlumení jednotlivých tvarů. Jedním z výstupů práce je skript v prostředí programu Matlab, jenž umí vyhodnocovat vibrace soustavy metodou EFDD. Skript je nejdříve testován výpočtovým modelováním, kdy z modelové soustavy s předem definovaným modálním tlumením tlumení určuje. Následně práce přechází k vlastnímu měření reálné soustavy - vetknutému prutu, který je analyzován pomocí Experimentální modální analýzy (EMA) a OMA, přičemž z druhé varianty byla použita metoda EFDD komerční od společnosti Brüel a Kjr a naprogramovaný skript. V závěru jsou určená tlumení navzájem srovnávána. Diplomová práce navazuje na práci Ing. Miroslava Popa – Ověřování věrohodnosti měřící metody z oblasti modální analýzy. Z této práce je přebrána část dat. Konkrétní případy využití dat jsou vždy uvedeny v patřičné pasáži textu.
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Návrh optického zesilovače
Somora, Rastislav ; Číž, Radim (oponent) ; Slavíček, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí pomocných obvodů pro moderní polovodičový optický zesilovač SOA. V první kapitole je popsáno optické přenosové médium, jeho fyzikální vlastnosti a druhy používaných kabelů. Přehled zahrnuje i rozdělení optických oken, útlumové vlastnosti kabelů a parazitní jevy, které mohou při přenosu vzniknout. Další kapitola je zaměřena na zdroje optického signálu používaných v moderních datových sítích, popisuje jejich vnitřní strukturu a fyzikální podstatu. Třetí kapitola je věnována návrhu optického zesilovače s obvodem SOA. Zaměřuje se na správný výběr součástek, jejich rozmístění a koncepci celého návrhu. Poslední kapitola se věnuje nastavení, kalibraci a ovládání modulu optického zesilovače.
Resonance and damping behavior of lattice structures produced by Selective Laser Melting
Lagiň, Adam ; Čížek, Petr (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
In reaction to the uptrend of additive manufacturing of lightweight structured metallic parts, this diploma thesis is focused on the resonant and damping behavior of micro-truss lattices produced by Selective Laser Melting (SLM) technology. Micro-truss structures already found usage in various types of optimizations. Therefore, the optimization of resonance or damping could be also assumed as possible. For this purpose, several finite element analysis approaches were used, including the referent solid element model and simplified beam models. Obtained results were verified experimentally via pulse modal analysis. Material and mechanical properties of samples for FEA results and experimental results comparison were unified through secondary experiments. The main goal of this research was to explore the behavior of resonance and damping of structures when their elementary parameters are changed. The results from both, numerical and experimental approaches confirm that the eigenfrequency and the damping ratio of the structure can be affected by the change in the truss diameter, cell size, or type of structure. The work also presents the successful methods for simplified beam model optimization, which guarantees its high precision in the wide field of tested samples. This newly obtained knowledge creates a comprehensive overview of micro-truss structures, which can be used for the conscious design of ultra-light parts with the required eigenfrequency and damping ratio.
Design of semiconductor optical amplifier
Somora, Rastislav ; Hanák, Pavel (oponent) ; Slavíček, Karel (vedoucí práce)
Diploma thesis deals with the construction of a moder semiconductor optical amplifier SOA. In the first chapter optical comunication and the use of optical amplifiers is described. In the next chapter some types of optical fibers, their chemical composition and properties are described in detail. The third chapter overviews optical amplifiers, their use today, describes their advantages and disadvantages and their proper use in optical comunications. The fourth chapter describes the solution of the objective, the right layout of separate blocks and connections used in measurements. Fifth chapter describes used components, describes their basic parameters and proper use in circuit. The last chapter evaluates outputs of measurements and their impact on the objective.
Analýza smart materiálů
Rašner, Martin ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Analýza smart materiálů“ se zabývá popisem inteligentních materiálů z hlediska využitelnosti v technické praxi. Nejprve je v práci provedena rešerše smart materiálů, která je dále rozvedena na podrobný popis materiálů s tvarovou pamětí. Za účelem zkoumání funkčnosti materiálu a popisu jeho chování z hlediska nelineárního kmitání je navržen zjednodušený model. Praktická část se věnuje aplikaci pasivního tlumení na materiálu Nitinol. Řešení je provedeno v modelovacím prostředí MATLAB/Simulink.
Dynamická analýza konstrukce zatížená seismickým zatížením
Šulerová, Zdeňka ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem odezvy železobetonové konstrukce na účinky seizmického zatížení. Byla provedena časová a spektrální analýza, které jsou uvedeny jako možné způsoby výpočty v normě EN 1998-1:2004. Výsledné hodnoty globálních deformací a napětí na vybraných prutech z časové a spektrální analýzy byly nejprve porovnány pro vodorovné složky seizmického zatížení působící pouze v jednom směru. Následně bylo provedeno srovnání časového průběhu s kombinacemi těchto účinků uvedených v příslušné normě. V závěru jsou zhodnoceny výsledky použitých analýz.
Návrh mechatronické soustavy s elektromagnetickým tlumením pro prezentaci kmitání
Borek, Dušan ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a sestrojením mechatronické soustavy s elektromagnetickým tlumičem pro tlumení oscilátoru s jedním stupněm volnosti. Výsledná soustava by měla názorně prezentovat okamžité účinky buzení a tlumení na základní dynamické soustavy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.